donderdag 11 september 2014

8. Met flarden wifi de dag in

Het is gelukt. Fiets, bus, trein en benen hebben me keurig van huis naar werk gebracht. De OV-kaart werkte, alles ging binnen de beloofde tijdstippen, overal had ik zitplaatsen. En als extraatje mocht ik ook nog eens getuige zijn van de opbouw van de eerste kramen op de weekmarkt van Valkenswaard.



De details:
Wekker 05:45 (normaal: 05:26)
Fiets naar Markt Valkenswaard 06:05 - 06:15
Bus Valkenswaard - Eindhoven 06:17 - 06:36 (ik had ook een busje later kunnen nemen dus)
Trein Eindhoven - Sloterdijk 07:02 - 08:33 
Wandelen 08:34 - 08:40 (normale aankomsttijd 07:20)

In plaatjes ziet dat er zo uit.

Het kan dus. Op de eerste dag laat het Low Car Diet zien dat er alternatieven zijn voor de auto. Voornaamste bezwaar lijkt te zitten in de benodigde tijd. Die in mijn geval direct ten koste gaat van mijn fitness-uurtje tussen 7 en 8. 

Maar daar staat natuurlijk tegenover dat er anderhalf uur aan nuttige werktijd wordt gewonnen. Althans, in theorie. Vooropgesteld: in de eerste klasse is er - op dit tijdstip, in deze trein - voldoende rust om te werken. Lezen, schrijven, dat gaat prima. Maar wie voor deze activiteiten wifi nodig heeft (ik wel dus), komt bedrogen uit. Ja, er is wifi en de NS claimt dat deze werkt.



Maar "verbonden" is relatief. Af en toe een flardje wifi is ook wifi, moeten ze bij de spoorwegen hebben gedacht. En dat werkt in de meeste gevallen voor teksten redelijk goed, maar zo gauw als er plaatjes - laat staan video's - moeten worden geladen, houdt het snel op. Of als je twee tabbladen open wilt hebben.











Gouden ideetje voor een OV-startup: een wifi-versterker.

2 opmerkingen: