Het ligt - zoals met alles in het leven - natuurlijk helemaal aan je referentiekader. Als je dit gewend bent...
...dan valt dit misschien wel reuze mee.
En als dit je beeld van de nationale spoorwegen is...
...dan is ook deze drukte nogal relatief.
(foto (c) Mark Vos)
En áls er een uitklaptafeltje is, waarom dan niet ook even nadenken over de ideale hoogte?
En om het - sorry, sorry - nog wat ingewikkelder te maken: een ideale hoogte betekent een variabele hoogte. Want zoals op dit plaatje te zien is: veel eenpersoonsplekken lijken ontworpen voor eenbenigen. Rechterbenigen om precies te zijn. Wie toch met twee benen op die plek wenst te gaan zitten rest weinig anders dan zijn linkerbeen klem zetten tussen zijkant en klaptafel.
De oorzaak zit in een volstrekt ergonomieloze richel aan de linkerkant van de bodem. Natuurlijk is het, óók in de eerste klasse, woekeren met de ruimte. Maar beste treindesigner, dit moet toch slimmer kunnen?
Geen opmerkingen:
Een reactie posten